Quina hora és?

dissabte, 21 d’abril del 2007

A Catalan in California IX: Climbing in Riverside

Que tal esteu tots!!

Potser alguns no ho sabíeu però des de que em vaig fer mal al genoll l'escalada és el meu esport. Aquí he conegut en Pere, un xicot d'amposta que va estudiar industrials a Girona, vaja que és com de la casa. Ah! Marc, diu que li sones, de cognom es diu Margalef. Ell li agrada molt escalar i som-hi cap a la muntanya!! El diumenge passat varem anar Riverside, 1h cap a l'interior. Les vies eres molt llargues, uns 25 metres. El problema és que la més fàcil era una 6a+. Per tant, ens vam passar una bona estona per obrir-la i després ens vàrem passar el mati perfeccionant l'ascensió. Val a dir que jo la vaig trobar fàcil per ser una 6a+ però el degut al fet de la longitud tenia més nivell que una via normal de 10 metres.
Llavors comentar-vos que el meu projecte avança!! Sí, sembla increïble però es veu que he trobat l'instant optim per controlar la sonda espacial dins l'atmosfera marciana. Per qui no ho sàpiga, és a dir, la majoria, el meu projecte consisteix en trobar una lògica de control que maximitzi l'alçada d'aterratge de la sonda MSL (mars science laboratory), prevista per ser enviada a Mart el 2009-2010. Pels més experts només indicar que el control es realitza a traves del drag (fricció) però clar, el màxim drag es troba a baixes alçades i això no ho volem, llavors s'ha de trobar un compromís entre alçada i control, que mai és fàcil (xavi, com diu la berard: il faut trouver un compromis!!).

Ah! Ahir vaig fer l'examen de conduir, el pràctic. Vaig aprovar!! Quan el tingui us penjo unes fotos!

(version française)
Ça va tout le monde!?

Peut-être quelqu’un ne le sait pas, mais depuis ma blessure au genou mon sport est l’escalade. Ici, j’ai connu à Pere, un gar catalan très sympa, en plus il a fait ses études à Girona, chez moi, il connait mon frère, c’est de la terre! Il aime beaucoup grimper et alors, à la montagne!! Dimanche on est allé à Riverside, 1h vers l’est. Les voies étaient vraiment longues (25m). Le problème était que la plus facile était une 6a+. Par conséquence, on a passé longtemps pour ouvrir la voie et ensuite on a continué toute la mâtiné en essayant de perfectionné l’ascension.
Ensuite vous commenter que mon projet avance!! Oui, ça semble incroyable mais il parait qu’on a trouvé l’instant optimum pour contrôler la sonde spatial dans l’atmosphère martienne. Pour ce qui ne sache pas de quoi mon projet s’agit, c’est-à-dire, la plupart, il faut dire qu’il s’agit de trouver une logique de contrôle qui nous permette maximiser l’hauteur de la sonde MSL (mars science laboratory). Cette sonde est prévue d’être envoyé vers mars l’année 2009-2010. Pour ce qui sont expertise (alex, rubbè, benji...) je voudrais juste remarquer que le contrôle est réalisé en utilisant la trainée, mais, la trainée maximale est à basse altitude (plus densité) et cela on ne le veut pas, on veut maximiser l’hauteur. Alors, il faut trouver un compromis parmi l’hauteur et le contrôle, qui n’est jamais facile!
Ah! Hier j’ai passé l’examen pratique pour mon permis de conduire. Dès que j’aurai le permis à la maison (il faut qu’ils me l’envoient) je vous joins les photos!

2 comentaris:

Aprendiz Inversor ha dit...

Josep, fes el favor de baixar d'allà dalt k si caus et faràs mal.

Realment no en tens ni guarra de fer vídeos tio. Els fets per tu no es veuen.

Anònim ha dit...

Ets tu buti???
Comparteixo la idea,no tens ni idea de penjar videos!,jaja